Chrysler, založený v roku 1925 v Detroite, oznámil nový cieľ na veľtrhu
spotrebnej elektroniky v Las Vegas, kde predstavil plne elektrické
koncepčné vozidlo. Automobilka plánuje uviesť svoj prvý elektromobil na
komerčný trh do roku 2025.
Koncepčné vozidlo ponúka prepojenie s digitálnymi aplikáciami a hudbou
zákazníkov a "intuitívnu" umelú inteligenciu, informoval Stellantis.
"Koncept Chrysler Airflow predstavuje budúce smerovanie značky
Chrysler a poskytuje pohľad na dynamický dizajn, pokročilé technológie a
bezproblémovú konektivitu, ktoré budú charakterizovať plne elektrické
portfólio, ktoré plánujeme dosiahnuť do roku 2028," povedal Chris Feuell, generálny riaditeľ značky Chrysler.
Zatiaľ čo stredajšie oznámenie sa týka len značky Chrysler, materská
spoločnosť Stellantis už skôr oznámila plány investovať 30 miliárd eur
do elektrifikácie a softvéru do roku 2025.
Stellantis prisľúbil "najlepšie plne elektrifikované riešenia vo svojej triede"
pre všetkých 14 značiek, ktoré zahŕňajú širokú škálu európskych
výrobcov, ako sú Peugeot, Citroën, DS, Opel či Fiat až po amerických
výrobcov vozidiel Ram a Jeep.
Stellantis vznikol v januári 2021 zlúčením PSA Peugeot s Fiat Chrysler Automobiles (PSA).
Oznámenie Chrysleru prichádza deň po tom, ako Ford odhalil plány na
takmer zdvojnásobenie výrobnej kapacity pre elektrickú verziu svojho
najpredávanejšieho picku-pu F-150 v dôsledku silného dopytu.